Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-18, 18:46   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?

Jeg har blitt flinkere til å legge fra meg dårlige bøker med årene.

Jeg har sluttet å lese Lars Saabye Christensen. Jeg likte begynnelsen på Beatles, men deretter har det blitt for langsomt. Og jeg har forsøkt meg på mange av bøkene hans gjennom årene.

Første boka i Sagaen om isfolket var den første jeg ikke gadd å fullføre, og etter det gikk det tiår før jeg var villig til å legge fra meg uferdige bøker igjen. Men den var rett og slett veldig feil for meg.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg leste også Skram og Hamsun med stor glede i tenårene, men mener likevel at det var helt riktig av norsklæreren vår å ikke legge opp de bøkene som pensum. Det er nok ganske mange flere i den alderen som ikke vil sette pris på dem, og det er mye lurere å velge noe man tror vil engasjere og ikke irritere altfor mye. Kielland, for eksempel, er mye lettere tilgjengelig og med mye tydeligere humor og satire enn Hamsun.

Mens jeg tagg og ba om at vi kunne lese Victoria av Hamsun med klassen. Men nei da ... vi skulle lese Grisen av Tarjei Vesaas og tolke den setning for setning. Det var nemlig Tarjei Vesaas forfatterskap som hadde vært temaet i hovedfagsutredningen til norsklæreren min. Det vekket ikke akkurat leselysten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat