Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-17, 09:13   #131
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2017

JANUAR:
#1: The Big Book of Science Fiction, dvs. de siste 250 sidene, resten ble lest i fjor. Ann og Jeff Vandermeer står for samlingen.
#2: The Society av Dean Murray. Den er såpass enkel i plottet at jeg ikke gidder finne de andre bøkene i serien.
#3: Snø skal falle over snø som har falt av Levi Henriksen.
#4: Dagdrivergjengen av John Steinbeck. Må oppleves, rett og slett herlig.
#5: Vernon God Little av DBC Pierre. Uleselig for meg.

FEBRUAR
#6: Sirkusnetter av Angela Carter. En anderledes fantasy med mange, gode personbeskrivelser. Herlig lesning.
#7: The Blind Assasin av Margaret Atwood. Jeg likte den.
#8: Flukten til Watership av Richard Adams. Alle fortjener å lese denne.
#9: Apen og sjelen av Aldous Huxley. Både og egentlig.
#10: - og det som værre var Eventyr på avveie av Else Michlet.
#11: En levende sjel av PC Jersild. En dystopiskfilosofisk SF.
#12: En slyngels bekjennelser av Jacques Lanzmann.
#13: Kallocain Roman fra år 2000 av Karin Boye. Dette er en lesverdig dystopisk framtidsroman.

MARS
#14: Pölsan av Torgny Lindgren. Denne ga en god lesefølelse hele veien gjennom. Anbefales.
#15: Stormfulle høyder av Emily Brontë. En klassiker, men ikke noe jeg oppfatter som en målesebok. Interessant skildring av hverdagsgrusomhet på den engelske 17-hundretalls landsbygda.
#16: Fra en Buick 8 av Stephen King. Denne ble jeg filosofisk av å lese. Spennende, men ikke en grøsser. Jeg likte drodlingen om temaet "Hva hvis vi fant en dør til en annen dimensjon/univers med helt andre fysiske levevilkår? Hvordan ville mennesker herfra reagere i møte med vesener derfra?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat