Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-11, 21:39   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargene er jo ikke like (egghvit) og sparkling av lister

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Nå sparkler vi spikerslag på listene. Hvordan er fremgangsmåten der da? Det blir jo litegrann sparkelklin utenom spikerhullet. Pusser dere det bort selv om det er jevnt, eller bare maler over? Og maler dere med vann eller oljebasert? Jeg har oljebasert, og den nevnte veggmalingen som er vannbasert og i utgangspunktet er beregnet på mur.

Jeg pusser alltid bort overflødig sparkel, også sørger jeg for å sparkle så bra at det er minimalt med sparkel som skal pusses bort i utgangspunktet. Hvis det ikke er synlig overfødig sparkel, drar jeg slipeklossen over likevel, for å sikre at overflaten er helt glatt.

Jeg maler alltid treverk med oljemaling, siden jeg får mye penere resultat og har erfart at oljemalingen varer lenger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat