Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-11, 11:00   #16
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diskusjonstråd: A Dance with Dragons

Dette var noe langdrygt, men hey: Frey Pie!

Og når det gjelder å fly drager:
Det ser ut til at «drageblod» kan være nødvendig (men ikke tilstrekkelig) for å kunne ri en drage. Quentyn brenner godt når han prøver. Bran utgår av samme grunn, og er dessuten opptatt med overvåkningsprosjektet sitt. Jeg er tviler på at kongen Varys dro opp av hatten er ekte. Så vi står igjen med:
1. Dany – Har allerede en drage,
2. Jon - Alle er enige om at han er sønn av Lyanna og Rhaegar? Altså har han drageblod. Siden han ser ut til å ha fått sparken som Lord Commander kan han nå se seg om etter nye muligheter. Om han er død er han er neppe død for godt, kanskje er han til og med freleseren Azor Ahai og i så fall kan han sikkert stå opp fra de døde uten store problemer – men neppe uten stor kostnad. Kanskje han må veksle inn en ulv for å få en drage og et magisk sverd? (Jeg tror ikke drager og ulver går så godt sammen).
3. Tyrion - kraftige hint fra Ser Barristan Selmy om at han ikke er sønn av Tywin, men av Aerys, altså har han drageblod. Kanksje han slutter å sutre og blir kul igjen også hvis han får sin egen drage slik han alltid har ønsket seg?


Det jeg gleder meg mest til i neste bok er at vi omsider ser ut til å få:
Clegane vs. Clegane; Gregor (som Qyburn enten har greid å holde i live eller vekke fra de døde; jeg håper på det første) skal sloss for Cersei, og jeg håper og tror at Sandor, etter å ha blitt frelst i A Feast for Crows, skal sloss for Troen.

Ben "mine's the burning sword" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat