Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-22, 13:05   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Bare pass på at du ikke ender opp med å raide kjøkkenskapene på kvelden. Om jeg hopper over frokost blir jeg skrubbsulten på kvelden, selv om jeg har spist nok i løpet av dagen. Det fungerer selvsagt ikke sånn for alle, men det kan være greit å være obs på tenker jeg.

Dette er jo noe av det beste med periodisk faste relatert til vektnedgang for min del. For fasten betyr jo ikke bare å "kutte ut frokost", det er jo snakk om en lengre periode, som starter kl 19-20 (slik jeg har gjort det i alle fall). Og det har vært det aller viktigste for min del, periodisk faste har hjulpet meg til å unngå å raide skapene, fordi jeg har startet fasten før den tiden da jeg vanligvis snoker i skapene. Ja, kutte ut frokost sparer også noen kalorier, men hadde jeg spist da ville det uansett vært noe sunt, så det har ikke så stor betydning (altså for vektnedgang). Det samme gjelder før kl 19, for det jeg spiser da er stort sett middag, og selv om middagen er såpass tidlig at jeg trenger påfyll rundt kl 19 for å slippe å bli skrubbsulten senere på kvelden, så er det likevel snakk om planlagt mat og fornuftige valg. Så starter fasten kl 19 eller 20 sparer jeg enormt med kalorier, for den største vektøkningen for min del kommer gjerne av det jeg ville spist etter dette.

Men hvis dropping av frokost får en til å bryte fasten på kvelden, og ikke greie å holde seg til planen, så er det selvsagt bedre å spsie frokost. Men for meg har det ingen betydning for sultfølelsen på kvelden om jeg har spist frokost eller ikke. Det har mer å si hvor mye, og hva, jeg spiser på ettermiddagen, rett før fasten starter. Og derfor er det veldig gunstig å kombinere det med redusert karbohydratinntak, for lavkarbomat metter lenger og reduserer søtsug.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-10-22 kl 13:24.
My er ikke aktiv   Svar med sitat