Sv: Bøker lest i 2011
Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!
7. Små sitroner gule - Kajsa Ingermarsson - lettlest, morsom og koselig!
8. Ulvenatt - Tom Egeland - spennende, velskrevet og min første bok av forfatteren, men ikke den siste.
9. Salvadoreña - Cecilia Samartin - den dårligste av henne som jeg har lest.
10. Den lille prinsen - Antoine de Saint-Exupéry - nydelig og vekker mange tanker!
11. The Postcard Killers - Liza Marklund og James Patterson - helt grei krim, verken mer eller mindre
12. The Book Thief - Markus Zusak - godt skrevet, veldig trist!
13. Innsirkling - Carl Frode Tiller - morsom innfallsvinkel, godt skrevet og jeg gleder meg til bok 2.
februar
14. Lucifers evangelium - Tom Egeland - spennende, god krimbok
15. Shantaram - Gregory David Roberts - bra bok om livet i India som kriminell, men av de "riktige" årsakene.
16. Panserhjertet - Jo Nesbø - liker Harry Hole, og denne var bra! Spennende, litt ekkel, mer om Harry Hole og jeg gleder meg til høsten og ny Harry Hole-bok.
17. La meg synge deg stille sanger - Linda Olsson - lavmælt, vakker, trist!
18. Aldri fucke opp - Jens Lapidus - rå, gode personskildringer, god spenningsbok
19. Blomsterhandlersken - Gro Dahle - snodig, rare betraktninger, men allikevel sjarmerende.
20. Winter's Bone - Daniel Woodrell - tøff jente med mye ansvar, godt skrevet og vondt.
21. Vindens sønn - Henning Mankell - bra skrevet, sår historie!
mars
22. Sara's Key - Tatiana de Rosnay - Rørende, hjerteskjærende, trist.
|