Januar 1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner". 2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig. 3. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Litt på det jevne. 4. Lois McMaster Bujold: Cryoburn. Den svakeste Miles Vorkosiganboken så langt. Men bare det at det er en ny bok om ham er strålende. 5. Noah Gordon: The Shaman. Veldig frittstående fortsetter av The Physician. God, men ikke så god som den andre. 6. Alexander McCall Smith: The good husband of Zebra Drive. 7. Hanne Vibeke Holst: Thereses tilstand. 8. Alexander McCall Smith: The careful use of compliments. 9. Brandon Sanderson/Robert Jordan: The Towers of Midnight. Trettende bok i Wheel of Time serien. Nå er det bare en igjen og så er det slutt. 10. Alexander McCall Smith: The comfort of saturdays. Jeg liker Isabel Dalhousie. 11. Xiaolu Guo: A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers. Fascinerende bok. 12. Frode Grytten: 50/50. Veldig god samling av essays og artikler. Anbefales 13. Connie Willis: Blackout. Jeg går bare og venter på neste bok nå. Februar 14. Bill Bryson: African Diary. Nesten juks å kalle den en bok, det er 50 sider. Men de sidene som er der er gode. 15. Selma Lønning Aarø: Scener fra et ekteskap. Jeg småler av denne. 16. Mercedes Lackey: Sleeping Beauty. Egentlig en ungdomsbok, men underholdende 17. Selma Lønning Aarø: Høyre hånd over venstre skulder. Trist og velskrevet. 18. Carl Frode Tiller: Innsirkling. Fascinerende. Jeg gleder meg til bok nr 2. 19. Selma Lønning Aarø: En rekke avbrutte forsøk. Veldig morsom variant av selvbiografien. Anbefalt. 20. Noah Gordon: The last jew. 21. Neil Gaiman: The Graveyard Book. Strålende. Anbefales. 22. Bodil Stenseth: nr 13. Sosialhistorie på topp. Veldig underholdende og lærerik 23. Mercedes Lackey: Winds of fate. Mars 24. Mercedes Lackey: Winds of fury 25. Mercedes Lackey: Winds of change 26. Ngaio Marsh: Last ditch. 27. Camilla Läckberg: Snøstorm og mandelduft. Svak krim 28. Knut Nærum: Norsk litteraturhistorie. Kjempemorsom 29. Jill Paton Walsh: The Attenbury Emeralds. Fryktelig dårlig Les heller en klassisk Wimsey historie om igjen. 30. Kathryn Stockett: The Help. Veldig bra og overraskende spennende. Anbefalt. Lydbøker 1. Terry Pratchett: Sourcery 2. Rosamunde Pilcher: Snow in April. Suppete bok, men grei bilunderholdning. 3. JRR Tolkien: The Lord of the Rings. Praktfull BBC dramatisering. 4. P G Woodehouse: The adventures of Sally. Ikke særlig spennende eller morsom. 5. Neil Gaiman og Terry Pratchett: Good Omens