Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-20, 11:37   #57
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Turist i Norge] Gjemte perler

Rogaland

Det er så mange fine plasser å stoppe på! Strekket mellom Flekkefjord og Haugesund er stappfullt av nydelig små og større opplevelser. I mine øyne, alt eter hva man liker. Men om man er på slow tur og vil ta noen koseveier og kosestopp, så er dette noen få av mine småperler:

Kystveien Flekkefjord - Stavanger
Komme østenfra, svinge av fra e39 ved Flekkefjord og kjøre kystveien til Stavanger. Her kunne man stoppet for småturer og avstikkere i dagesvis.


Sokndalstrand er verdt et stopp, selv om det ikke er min favoritt - jeg ville nok heller valgt å ta et overnattingsstopp på øya Hidra rett utenfor Flekkefjord. Det er virkelig slow living, som kunstform, og Sørlandet i miniatyr. Lei kajaktt, sjekk kunstinstallasjonene Små hytter og overnatte der om dere får plass. Gå kultuesriwn og lær mer om hva som skjedde på Hidra i 2.verdenskrig. Og rett og slett nyt den nydelige øya. På grunn av kombinasjonen nærhet til Flekkefjord og avsondretheten som følger av å være fergesamfunn er Hidra noe helt spesielt.
https://www.visitsorlandet.com/flekk...ksjoner/hidra/

Brufjellhålene er nevnt, de er en opplevelse. Ikke ideelt for de aller minste dog, pga litt klatring med avstand mellom kjetting/holdefester

Sokndalstrand er verdt å stoppe innom, som sagt.

Ellers for de som liker tur er det også trallebanen eller Mihafen Via Ferrata, eventuelt bare Jøøsimgfjorddn med det berømte huset under hellere og overnattingsmuligheter i hengekøye i en tilrettelagt hule, bare kort tur fra veien.
https://no.regionstavanger-ryfylke.c...lstuo-p4515893

Jeg liker å stikke innom ruggesteien for å vie hvor sterk jeg er , et kort stopp inn en koselig avstikkervei der det også ofte er oter.

Hmm, tenkte ta med mye mer, men det tok litt mer tid enn planlagt. Skal prøve å oppdatere innlegget senere, men her er det egenrlig bare å stoppe hver 10meter cirka ��

Vel fremme i Stavanger, så glemmer alle Vistehåla. Den er så enkel og kjøpt å stoppe innom, og det er magisk å klatre opp på "altanen" til steinalderhula og se på sjøen mens man dingler med beina og forestiller seg å være huleboer.

*Beklager ale skrivefeilene*

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat