Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-20, 15:06   #36
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wiener fra først price

Selvsagt er det lov å spørre om noen kjenner til smaken på et annet merke enn det man normalt kjøper eller kjenner til. Det blir helt tøysete å ikke kunne lure på det fordi man da kan bli anklaget for snobberi og at man skriver nedlatende om EMV-merkevarer som er rimelige. EMV er ofte produsert på samme steder som mer kjente merkevarer, og noen ganger er produktene helt like, andre ganger har de andre og mer rimelige oppskrifter. For meg er pølse pølse, men det er helt tydelig i denne tråden at folk har preferanser

Selvsagt skal ikke det å handle inne rimelige alternativer være noe issue, men det må være aksept for å kunne si at f.eks vaniljeisen til x-tra, ikke er like god som Hennig Olsen. Det er forøvrig ikke Diplom Is sin heller...

På torsdag ble jeg inspirert av tråden her inne om rimelige middager, og laget pølselapskaus. Jeg kjøpte kjøttpølser fra REMAs billigste merke (husker ikke hva det heter i farta), og de funket fintfint. Litt salte, kanskje, til min smak (og litt "tykk" tarm) men ellers var de absolutt et godt valg til formålet.


Jeg jobber i en bransje med mye EMV som er prisgunstig i forhold til sin kvalitet, og jeg skjønner ofte ikke mekanismene bak det å bruke et par tusen på en øyekrem, som du kan få akkurat like mye ut av til en fjeredel av prisen. Folk kjøper rett og slett emballasje, dufter, image og illusjon - og det gjelder uavhengig av om det er bil, mobil, rynkekrem eller altså pølser.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat