Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-10, 23:02   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bygging av garasje?

Her vi bor er det min 7 meter fra tomtegrensen og max høyde på 5 meter som gjelder. Man kan søke dispensasjon om man ikke klarer å oppfylle kravene, da øker saksbehandlingstiden og gebyrene. Informasjonen fant jeg på kommunen min sine nettsider. Du kan sjekke på www.byggsøk.no om din kommune har internett saksgang.

Vi sente inn melding, men reglene er endret så du må lese på linken ovenfor om hva det heter. For vår del måtte det fylles inn melding, nabovarsel, kopi av tegninger, situasjonskrav og et par vedlegg grunnet vei og vannledninger.

Det sies at man kan begynne etter 3 uker, det hadde ikke jeg tatt sjangsen på. Det lønner seg nok å ringe og spørre når fristen nærmer seg. Da behandler de saken raskere. I vårt tilfelle manglet det en underskrift på nabovarselet fra meg på en av sidene, og det fikk vi brev om datert den dagen fristen gikk ut, en ukes tid etterpå. Det stod også i brevet at 3 ukers fristen først ville begynne å løpe når saksmappen var komplett. For vår del ble de 3 ukene til 3 måneder grunnet treg saksgang.

Det er ikke noen begrensning på antall garasjer, men regulerinsplanen setter ofte max 20% BYA ( bebygd areal). Kjenner til at man får dispensasjon i visse tilfeller. Lykke til med prosjektet.

Vi har nå utgravd tomt men ikke noen platting enda. Håper det ordner seg snart.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat