Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-18, 12:30   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet "å lese"

Personlig ville jeg nok ikke spesifisert at jeg hadde lyttet på noe og lest noe om det var snakk om hele Harry Hole-serien. Jeg ville nok også nevnt bøker jeg hadde lyttet til i en liste over bøker jeg har "konsumert". Jeg vill ikke sagt "nei, jeg har lyttet til den" om noen spurte om jeg hadde lest en bok.

Men jeg mener å ha hørt at noen sier at de "leser en bok i bilen" f.eks. når de hører på en en lydbok. Eller at de har fått lest masse denne påsken når de har hørt på lydbok. Og det er en begrepsbruk jeg ikke er vant til. Det er ikke noen dissing altså, jeg er bare nysgjerrig på om man kan klassifisere lytting som lesing, f.eks. mtp dyslektikere som bruker lydbøker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat