Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-15, 08:53   #93
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Vi har middagsplan etter en formel: 2 x fisk, 1 x vegetar, 1 x suppe og resten er diverse kjøttbasert. Jeg lurer på å øke opp med enten en fisk elelr en vegetar til, jeg synes ikke vi bør spise så mye kjøtt. Alle får komme med innspill til middagsplanen, men etter den er lagt, så er det ikke noe diskusjon.

Mine to minste er temmelig kresne og småspiste, og man kan bli aldeles gal over lokking, trassing og ikke minst alt man ender med å kaste. Det er aldeles skammelig. Jeg har heldigvis en stor som spiser absolutt alt og som gikk utenom 5-år-kresen-fasen. Etter noe forsking har jeg funnet ut at grønnsaker bør serveres hver for seg a'la taco, enten det er rått eller kokt. Mine mener blandet mat er gift, så alt må legges sirlig på tallerknen.

Og så må man forske på hva som gjør at mat blir likandes og spiselig. Hjemmelaget fiskegrateng, absolutt noe som gjør at mange får i seg fisk. Engelske fiskekaker og plukkfisk har vært en stor hit.

Ellers tenker jeg at det er middag når det er middag, man spiser det som serveres, man tilpasser minimalt den enkeltes nykker. Vi har vanligvis kveldsmat som siste måltid, så ingen dør om de ikke spiser middag. Men de gjør jo gjerne det, i hvertfall litt, og så er jeg temmelig hard på god bordskikk, inkludert å ikke gå fra før alle er ferdige.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg vil ikke si at det hadde vært skilsmissegrunn hos meg, men jeg hadde ikke blitt sammen med en som ikke kunnet spise fisk av kresenhet. At han ikke likte det så godt er nå helt greit. En voksen mann med mathangups på den måten hadde vært ultimate turnoff for meg.

En kresen mann kunne jeg aldri blitt sammen med, uansett hva han var kresen på.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat