Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-21, 13:05   #91
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med ryddige hus - deres beste tips

Har tatt en litt enklere konmari-metode, men har i prinsipp stort sett samme saker på samme sted, det er bare ikke organisert. Så rydder et sted av gangen, de er stort sett på ett sted.

Har feks ryddet i roteskuffen med diverse apotekvarer, kan man vel kalle det, og fram dukker tre ulike esker med gnagsårplaster. Som vi har kjøpt fordi vi ikke finner i farten (korpsunger). Det er en av greiene hun er opptatt av, at når vi lett ser hva vi har, unngår vi den slags kjøp.

Har kjøpt en haug store plastbokser på Finn som passer i skuffene mine, og er i gang med å ta dem en etter en.

Har brettet alle topper og gensere konmari-style, så nå ser jeg hva jeg har, istedetfor alltid å bruke de tre øverste.

Har sett noen episoder av serien hennes på Netflix, om man ikke leser boka. Hun sier noe om hva formålet er som jeg synes var nyttig, og at rekkefølgen kan være viktig for å få det gjort. Begynne med generiske ting som ikke betyr så mye. Takke gjenstanden og sende den videre. Det siste hjalp meg mye. Det høres veldig «alternativt», men for meg hjalp det mot å beholde ting «i tilfelle». Send tingen videre så den kommer til nytte og kan oppfylle sitt formål. Jeg takker ikke, da. Men det med å tenke at i mitt skap hjelper den ingen, den må videre for å fullføre sitt oppdrag, det var nyttig.

Vi tok faktisk ned alle kasser med klær fra loftet og gikk gjennom alt, det var nyttig. Ungene fant klær de ville ha eller hadde bruk for, og vi sorterte ut masse som skulle reise videre.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat