Vis enkelt innlegg
Gammel 17-05-17, 21:04   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen pavlovaspørsmål

Det med å holde seg vet jeg egentlig ikke noe om for her har den type kake aldri overlevd mer enn en dag etter selskapet. Resten spiser jeg opp...

Men er enig i at den taper seg raskt, særlig fordi jeg er glad i den forhatte bananen som pynt, og den blir raskt brun og det ser ekkelt ut.

Bunnen skal være hard utenpå og seig inni. Altså en skorpe utenpå og hvit inni, seig masse som kokosbolle bare enda mer seig.
Kaken sprekker ofte litt men syne jeg ikke gjør noe.
Lurer også på om det du sier om at noe rant ut av bunnen kan ha noe med at du ikke har fått vispet sukkeret skikkelig inn. Jeg har aldri opplevd det.

Det er lurt å la eggehviten vispes godt først, og helle sukker i en tynn stråle, sakte oppi mens piskeren går. Hadde du oppi 1-2 ts hvitvinseddik eller annen type eddik? Det gjør at marengsen blir seig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat