Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-19, 21:17   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Lei av å være trett, endring i kosthold?

Dette burde kanskje ligget under kosthold, men det handler like mye om helsa mi så jeg ble litt usikker hvor det ble best å poste.

Jeg er alltid trett. Konstant. Har sjeldent energi, men noen dager har jeg mer overskudd enn andre. Det sitter spesielt i øynene, men merker det i hele kroppen. Jeg vet ikke hvordan det føles å være full av energi. Jeg kan ikke huske å noen gang å ha opplevd det, men det har jeg sikkert gjort.

Jeg har begynt å trene. Begynte i høst, men etter jeg fikk jobb igjen så er det blitt lite med tid, i tillegg er jeg trett og sliten etter jobb og orker ikke tenke på trening. Dette er like vel noe jeg skal blir flinkere til å prioritere, da spesielt kondisjonstrening for på den måten forsøke å få mer energi.

Men det er mer som skal til. Jeg spiser ikke vanvittig usunt, men jeg spiser heller ikke vanvittig sunt. Har nå også vært røykfri i omtrent et år. (jeeej).

Det jeg er ute etter er råd om et kosthold som kan være med å bidra til økt energi slik at denne tretthetsfølelsen kan gi slipp. En ting er å være trøtt etter lite søvn, men jeg er like trett uansett hvor mye eller lite jeg sover. Jeg tror nok at jeg alt i alt ikke spiser riktig, rett og slett.

En typisk dag kan se slik ut, men kommer litt ann på om jeg er hjemme eller på jobb, dette er fra når jeg er på jobb:

Før: jeg drar hjemmefra: Banan
Kl. 08: En skive med egg, trønderfår eller ost (hvitost eller brunost)
Kl 11:30: 2-3 skiver med samme pålegg som over.
kl 1315: En skive med samme pålegg som over, evnt et eple enten alene eller i tillegg til skiva
Middag: Prøver å blande mellom kjøtt, fisk, kjøttfritt osv, men ikke alltid det blir middag heller, noen ganger bare en skive.

I blant blir det også en yoghurt i løpet av dagen.

Så, har dere noen gode tips og råd å komme med? Jeg tenker da gjerne tips som er enkelt å forholde seg til, enkelt å lage og enkelt å like. Joda, dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person, men jeg tenker altså at det ikke skal være avansert mat. Jeg har ikke overskudd om kveldene til å stå på kjøkkenet og tilberede mat.

De gangene jeg opplever å faktisk ha litt energi i kroppen opplever jeg like vel at jeg er veldig trett i øynene. Jeg sluttet med briller for snart et år siden da jeg opererte øynene, men det ble ikke bedre etter det heller. Jeg drypper øynene uten at jeg føler det blir bedre så det er nok ikke selve øynene som er problemet, det sitter i hele kroppen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat