Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-23, 10:42   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.864
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om Sverige sin koronahåndtering i retroperspektiv?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De hadde vel noe rett og noe feil. Naturlig nok. Det var så mye ingen visste. Og så var de i all hovedsak ikke SÅ annerledes enn oss. De nordiske landene hadde vel alle langt mindre inngripende tiltak enn resten av Europa.

De klarte ikke å skjerme sine eldre.

Jeg tror de valgte rett da de valgte å skjerme barn og ungdommer.



Jeg mener på det mest bestemte at FHI hadde rett og Helsedirektoratet med Nakstad hadde KATASTROFALT feil når det gjaldt skolestengninger og andre tiltak mot barn og unge. Jeg tror Naktstad bøllet viljen sin gjennom, og jeg er ganske forbannet for det. (Dette har jeg hørt muntlig gjenfortalt fra både folk sentralt i FHI, og regjeringsmedlemmer).

Jeg kjenner Nakstad, og han er generelt overhodet ingen bølle, altså.

Synes ellers at konklusjonen din er god: De klarte ikke å skjerme sine eldre, men valgte rett da de skjermet barn og unge. At vi f.eks. forbød kontaktfrie treninger utendørs, er helt utrolig - og det mente jeg hele veien.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat