Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-15, 18:04   #16
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Chat-/prate-/skravlemodul på FP?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser for meg at en chatfunksjon vil trekke nivået på FP-diskusjonene ned i søla.

Ønsker man å "tazte priv" finnes PM og en rekke andre muligheter til å utveksle brukernavn til andre sosiale medier.

Chat-funksjon har da ingenting med å tazte priv å gjøre? Det er jo en "kanal" åpen for alle medlemmer.
Informasjonen som deles live får et annet detaljnivå enn det som postes i en diskusjonstråd.

Jeg skjønner ikke hvorfor det chat skulle redusere kvaliteten på forumdiskusjonene?
Det motsatte er mitt inntrykk, som nevnt - redusert antall intetsigende postinger (ja, smileys er 99% intetsigende) i en tråd med masse nyttig info.

Og blogg som chat... med all mulig respekt å melde... det er det samme som å banke spiker med sag.

Det eneste negative aspektet jeg ser med chat, er at noen kan ende opp med å diskutere ting i chatten som normalt ville havnet i forumet direkte.
I et forum som er så stort og har så mange aktive medlemmer som her tviler jeg på at det ville blitt et problem.

Jeg synes en chat-funksjon hadde vært hyggelig og nyttig, men enten liker man live chatting, eller så gjør man det ikke.
Jeg hadde ikke til intensjon å underminere det gode FP-miljøet - det var bare et åpent spørsmål

__________________
99 - 03 - 08
ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat