Tråd: Å bile?
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-12, 12:04   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bile?

Og å ferge og å toge har jeg aldri hørt brukt i betydningen "reise med ferge/tog", tror jeg. Man kan si at passasjerene eller bilene blir ferget over sundet, (i stedet for "fraktet med ferge"), men jeg ville synes det hørtes veldig rart ut å si "i morgen skal jeg ferge til Hitra". Og å toge tror jeg bare jeg ville brukt om folk som går samlet og målbevisst - demonstranter som toger opp Karl Johan, for eksempel, eller en gruppe kolleger som toger inn på sjefens kontor for å finne ut av en sak de er uenige om.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat