Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-18, 10:09   #61
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Hvor skal jeg kaste denne?" - tråden for dumme (og smarte) resirkuleringsspørsmå

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det står plast på Sørlandschips også.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men i alle dager! Du har helt rett! Men samtidig er Sørlandschips definitivt i kategorien "poser som er satt sammen av både papir og plast" og som dermed skal i restavfallet.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det skal ikke være lett:

https://www.aftenposten.no/bolig/Tro...et-12198b.html

I Aftenposten-artikkelen Polyanna refererer til, står det blant annet at flere feilmerker produktene som plast når det egentlig skal i restsøppel.

Nå er jeg oppgitt! Hvor skal jeg kaste potetgullposene?

Jeg er over gjennomsnittet opptatt av miljøvern, og spesielt opptatt av avfallshåndtering og resirkulering. Hvor i helvete skal jeg kaste potetgullposene? Avhenger det av produsent? Finnes det en liste hvor jeg kan vite hvilken pose som skal rett i restavfall og hvilken pose som skal tørkes av og resirkuleres som plast?



Det ble delt ut gratisprøver av Q-Meierienes "Skyris Salt karamell" på Karl Johan i går. På boksen stod det i all hovedsak at skjeen skulle resirkuleres som plast, og resten som papir. Jeg er usikker på om skjeen egentlig skal resirkuleres som plast (engangsbestikk - som jo er mer hardt enn plastemballasje - skal vel i restavfallet?), men selve boksen skal da virkelig ikke i papiravfall? Den er jo tilgriset!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat