Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-19, 13:29   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rengjøring av bad - jeg blir sprø! Hjelp meg!

Jeg trenger gode husmortips til følgende problemer, for jeg klikker snart. Verken jeg eller mannen klarer å få badet helt rent, og jeg er superfrustrert.

1. Hvordan blir man kvitt hvitt, hardt "gønk" som setter seg under listene langs flisene på golvet. Vi har det bare på den delen av badet hvor dusjen er, så jeg regner med det er såperester eller noe slikt. Mannen har en egen neglefil som kan bruker til å skrape det vekk fra under listene, men det tar jo en liten evighet hver gang pluss at han ikke får bort alt. Det må da finnes en enklere løsning?

2. Vi har hvite fliser på veggene. De flisene som er i dusjområdet blir ofte misfarget, særlig da fugene. Mannen bruker en løsning han leste om på nettet, som inneholder store deler eddik, og bruker tannbørste til å vaske fugene. Men likevel blir de ikke like hvite som flisene på resten av badet. Dessuten tror jeg løsningen er litt for sterk, for fugemassen virker litt porøs noen stedet. Hva gjør dere for å få flisene helt hvite igjen?

3. Listen nederst på dusjdøren har blitt helt grønn (æsj) av noe jeg regner med er sopp. Det er helt umulig å få rengjort denne. Går det an å bytte slike lister? Dusjdøren må i så fall løftes opp og av hengslene. Er det mulig? Må han ha fagfolk til slikt? Eller må vi kjøpe helt ny dusjdør bare fordi listen må skiftes?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat