Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-09, 13:47   #56
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pepperkakebyen knust

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Hvorvidt han har rett eller ikke er irrelevant. For det første henviser han til funksjonshemmede på en særdeles nedlatende måte: "Nesten tilbakestående", eller hva det nå var han uttalte. For det andre er det svært stigmatiserende overfor unge mennesker som har opplevd nederlag i skole, sosialt, innen idrett osv. når han hevder at ingen andre en "slike" kan begå simple handlinger som dette. Det er rett og slett motbydelig, og helt uakseptabelt at en offentlig person uttaler seg slik. Det går an å bruke hodet selv om man er forbannet.

Jeg fikk ikke med meg den biten med tilbakestående, og er enig i at han ikke burde sagt det. Jeg holder en stor knapp på at dette er begått av unge mennesker som har opplevd nederlag både sosialt og i skole, men å si at ingen andre kunne gjort det blir vel å skjære alle over samme kam. Jeg vet om mange skoletapere som aldri ville begått hærverk, men jeg tror (erfaring) nok at denne typen handlinger ofte blir begått av mennesker som fungerer heller dårlig på det sosiale plan.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat