Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-16, 18:27   #56
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratis buss til bilister på dager med ekstrem forurensing

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Lisa, det er jo ikke tiltak som forhindrer. Det er tiltak som belønner bilistene med gratis buss når de har kjørt så mye at forurensingen er kritisk.

Effekten er at veldig mange mennesker med kroniske lidelser forhåpentligvis kan gå ut disse dagene i Oslo nå i vinter. Det kunne de ikke i fjor, derfor synes jeg det er et supert tiltak.

Dette var et akuttvedtak for å forhindre at vi får slike dager i vinter, så jeg synes det er flott tiltak rettet mot et spesifikt problem = at folk kan gå ut. Hvis det betyr gratis buss og det løser problemet, helt supert!

Dette tiltaket var ikke ment for noe annet, kun forhindre disse dagene. Så jeg synes det er et flott "skreddersydd" tiltak for akkurat det spesifikke problemet det ønsker å løse.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 15-10-16 kl 18:35.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat