Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-20, 15:01   #20
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nenne og veobra: Nå har de jo fått sånne småpoteter i butikken som egner seg ypperlig til karameliserte poteter. Jeg har en ekstrabestemor som er av dansk opprinnelse og hun hadde sågar utdanning som koldjomfru (som jo var en helt faktisk tittel den gang). Hun lagde lenge de nydeligste julelunsjer, men akkurat sånne poteter.

(Og så var hennes datter/min stemor altfor flink til å fortelle meg hvor forskrekkelig usunne de var, så jeg klarte ikke å kose meg med dem i så stor grad som smaken fortjente. )

Vi pleier kjøpe ferdig kokte små poteter på glass. Dem får vi ikke tak i i år. Vi må nok derfor til pers og koke og skrelle selv. Jeg har skult litt på de små potetene i butikken. Vet du hva slags poteter de pleier bruke hvis de lager det selv? Jeg tenker det må være noen kokefaste. Lenger karer jeg ikke tenke.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat