Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-18, 21:00   #137
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Synes du i tilfelle at det heller ikke er et samfunnsproblem at menn ikke tar permisjon for å være hjemme med ungene sine? For jeg mener bestemt at dette er en del av samme greia. Og det handler ikke egentlig om menn som ikke virker, men om kjønnsrollemønstre som forplantes nedover i generasjoner. Mennene er ikke slemme eller dumme, men som artikkelen påpeker: kvinner oppdras helt fra de er toddlere til å leke med støvsugere og kaffekopper, mens menn får verktøy og togbaner.

Det er et kjempe problem. Permisjonen burde vært delt i to. 50/50. De mest aktive motstanderne av dette er slik jeg oppfatter det kvinner. Jeg har vært tilbake på jobb 1 dag etter fødsel. Det har tvunget min partner til å delta. Jeg tullet ikke da jeg sa at det er to menn i mitt egenskap. Slike tråder bekrefter det ganske tydelig.
Og ja. Hør på Nibe. Hun sier det på en mye mer diplomatisk måte.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat