Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-18, 22:57   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: God oppskrift på pizzasnurrer?

Jeg har aldri brukt oppskrift på pizza eller pizzaboller...jeg bare lager en pizzadeig, kjevler, har på pizzasaus og kjøttdeig og ost og ruller og deler og steker.

Og en pizzadeig lager jeg altså av mel, salt, gjær og evt noe krydder, en skvett vann etter hvor stor deig jeg vil ha, en god klunk olje eller to eller tre avhengig av størrelsen, og altså mel til den "slipper bollen". Pizzasaus bruker jeg ferdige greier, så ikke noe oppskrift der, og kjøttdeigen bare steker jeg egentlig evt krydder med noe...

Vi setter frem pizzaboller og kaker sammen, men det er skoleselskap da nå for tiden så 1)ikke så mange mødre tilstede og 2) de fleste ungene velger faktisk bolle først og 3)jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva de spiser...

Men lager, fryser, tiner i mikro, flere ved behov, alt ettersom. Og lager helst så mange at jeg har en pose i fryseren etterpå, finfint til matpakker

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat