Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-17, 11:48   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Jeg kjenner også at jeg er SINT, men mest fordi det finnes sånne mennesker som vil marsjere under et sånt menneskesyn og med en klar trussel om vold mot dem som er uenige. Og rettferdighetssansen i meg skriker mot at de skal få lov til å ture frem på denne måten.

Men når det gjelder denne saken, er det litt komplisert, synes jeg. De hadde ikke tillatelse til å demonstrere, men i følge politisjefen så er det et brudd på formalia som de vurderte at ikke var stor nok til at de ønsket å utøve vold for å hindre. Det var altså vurderingen av lovbruddet vs. inngripen som gjorde at de ikke stoppet marsjen. Jeg vet ikke om jeg er enig, men skapjuristen i meg kan i hvert fall skjønne logikken i den.

Hvis man skal gjøre nazistiske demonstrasjoner per se ulovlig, er det en annen skål, som en lokal politisjef ikke kan ta på egenhånd? Grunnen til at de har fått avslag når de har søkt, har vel vært at politiet ikke kunne garantere sikkerheten hverken til demonstranter eller motdemonstranter.

At de fjerner motdemonstranter, kan jeg også se den juridiske logikken i. De har en plikt til å ivareta sikkerheten til alle, også disse to, uavhengig av om de selv setter seg i situasjonen. Jeg mener det var feil vurdering, og at de heller skulle stilt opp to politifolk foran vedkommende eller noe, men jeg synes jo prinsipielt at det er korrekt at det enkelte politipersonell skal ha mulighet til å ta disse vurderingene der og da.

Men først og fremst er jeg forbannet på det går sånne folk i våre gater, og at det funker å bare drite i reglene for å få det til.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat