Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-17, 10:16   #356
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Ny i tråden, jeg er litt periodeleser.

Akkurat nå leser jeg Jon Michelets krigsseilerserie, den første boka ("Sjøens helt - skogsmatrosen").

Den er lett og greit skrevet, og han vet virkelig hva han skriver om, så det er veldig lærerikt. Han har gjort en hel masse research og har IKKE TENKT Å LA NOE AV DET GÅ TIL SPILLE!!!, så boken er stappet med odde faktaopplysninger maskert som samtaler mellom to av styrmennene eller anekdoter fra en sjømann til en annen eller et brev hjemmefra eller hva det er. Det blir helt komisk når du først legger merke til det, som en lengre utledning om fargefilmprodusenter:


Sitat:

Jeg spurte Hemmingsen om det virkelig finnes fargefilm som kan kjøpes og brukes av vanlige folk. Han sa at både amerikanske Kodak og tyske Agfa lager fargefilm. Kodaks film er dyr og vanskelig å få freamkalt. Agfacolor, derimot, er ganske rimelig og enkel å fremkalle, så tyskerne er i ferd med å erobre markedet for fargefilm. Han hadde tenkt å kjøpe Agfacolor i rotterdam, men så rota han bort pengene på Norge Bar

Og helt ut av det blå:

Sitat:


Jeg sa at det jeg husket fra kommunevalgkampen i 1934 var at Arbeiderpartiet da innførte hammeren som partiets symbol..

I tillegg til masse krigshistorie, skipsfakta, geografi, osv., men det blir de helt odde opplysningene som han bare MÅ dele som blir mest komisk. Veldig gjenkjennelig for hvordan mitt eget hode virker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv