Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-20, 12:43   #224
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hos oss legger ikke skolen seg bort i hva man gjør på fritiden, iallfall ikke offisielt. Dessverre er det noen lærere som er veldig opptatte av at man få til tur. I klassen til en av mine sønner er det for mange foreldre som ikke er opptatt av fellesskapet, men mer opptatt av at deres barn skal spare egen privat sparing. Så der foregår det private flaskeinnsamlinger i stor regi. Det er til og med foreldre som mener at deres barn må få bestemme selv i forhold til hvor klasseturen skal gå til. Mens jeg mener at jeg bestemmer, så dersom det ikke er nok penger så er det ikke det.

Jeg synes skolen da gjemmer seg bak at dette foregår på fritiden. Når det er klassen og skolen som er utgangspunktet og de sikkert får bruke skolen til planleggingsmøter ol. Skolen kunne tatt mye mer ansvar for å si at det ikke er ok. Det er sikkert ikke enkelt å stå imot en sterk foreldregruppe heller. Dessuten vil jo en tur der alle er med gjøre noe med klassemiljøet. Klart det skaper et sammhold som klassen og skolen nyter godt av.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat