Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-21, 10:25   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie i Norge med elbil (og hund)

Det er ingen tvil om at man må planlegge langtur med elbil, selv om den har god rekkevidde. En kamerat kjørte fra Oslo til Lofoten i sommer, strake veien på E6 oppover med Tesla S alene i bilen og ladet 3 ganger inkl fergetur fra Bodø til Lofoten. Han får jo opp ladeforslag på Teslaappen så lett å se hvor man skal stoppe, overnatte og lade.
Vi har en Tesla 3 som bil nr 2 og den har f.eks gått fra Follo til Valdres og ladet på vei tilbake. Men ifjor sommer dro vi kystveien opp til Lofoten via Møre og Atlanterhavsveien med Volvo xc70 som er hovedbilen vår og både plassmessig med hund og planleggingsmessig var jo det veldig mye lettere enn å ta elbilen. Vi hadde en Nissan Leaf tidligere, eldre modell, og det var helt uaktuelt å dra på langtur med den. Mannen elsker elbil og har veldig mye mindre rekkeviddeangst og liker planlegging mye bedre enn meg, så jeg er litt negativ.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat