Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-21, 11:25   #50
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerferie i Norge med elbil (og hund)

Har ingen erfaring med å kjøre på ferier med elbil, men ift. det å kjøre langt, synes jeg det er et poeng å tenke på selve kjøreturen som en del av ferien. Vi pleier å si max 3 timer kjøring per dag og legger opp ruten etter det. Finner fine små steder med overnatting og noe å se/gjøre. Da blir hver dag en ferie. Dette har vi gjort med stor suksess både på ferier med bil i Norge og i Europa.

Når det gjelder ferie med hund, er og blir jeg skuffet over hvor hundeuvennlig det er i Norge sml. med andre land. Enkelte steder får man ikke engang ha med hunden på uteservering på restaurant, mens man i andre land kan ha dem med over alt mens man spiser. Har også opplevd at såkalte "hundevennlige" hoteller sier at man omtrent ikke får være i resepsjonen med hunden. Gå ut med den mens dere sjekker inn, liksom. Da kunne de heller droppet å kalle seg hundevennlige i mine øyne. Sist men ikke minst har noen hoteller ekstreme ekstra rengjøringsgebyrer for hund. 100-150 er en del men "greit", men da vi opplevde å få beskjed om at det ville tilkomme 750 kroner for hund, rygget vi ut. De hadde ikke engang sagt eller skrevet noe som helst om dette før jeg spurte og purret. Så vær obs. Det finnes også enkelte turområder (!) hvor hund ikke er tillatt. Så gjør mye research før dere bestemmer dere for å ta med hunden på tur slik at dere finner de stedene som virkelig er hundevennlige. Riktignok kan de fleste hunder være alene noen timer, men et hotellrom gir ikke samme trygghet og ro som den får hjemme.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat