Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-17, 15:21   #69
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studenter med lommepenger fra far og mor

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg fikk ikke noe fast beløp, men jeg fikk litt sånn innimellom. Spesielt på slutten av semestrene. I tillegg så pleide mamma og ta meg med på handling av mat når jeg var hjemme. Da kjøpte vi middager som kunne fryses, kjøttdeig f.eks, og pålegg med holdbarhet, veldig kjekt,

Sånn var det her også Og det var greit å få bidrag til hverdagsting som vaskemiddel, litt mat og utstyr til hybelen.
Mine foreldre har aldri hatt spesiell god råd, pappa drev gård og mamma jobbet deltid på flyplassen. Så de bidro der de kunne, og jeg kan ikke huske å ha vært misfornøyd. Vi jobbet om sommeren, og jeg jobbet litt underveis da jeg studerte på høgskole. Første årene litt sånn smått som støttekontakt etc, siste året som miljøarbeider.

Jeg hadde venninner der foreldrene kjøpte leilighet etc, men det var aldri tema hos oss, og jeg tenkte ikke noe over det heller

For mine egne? Tja, vet ikke helt? De får bo hjemme ut videregående om de vil det. Vi har også leilighet i kjelleren som kan være et alternativ å bo i for Snuppa som er eldst når hun er ferdig på vgs. Begge mine har medlemskap i TOBB. Men jeg har som et utganspunkt tenkt å bidra litt som mine foreldre gjorde. Litt støtte her og der, men i hovedsak får de lære å klare seg selv.

Det jeg husker fra tenåra var at jeg fikk litt "kjipe" gaver fra tanter og onkler da jeg gikk på videregående, som kjeler, bestikk, glass, tallerkener, håndklær etc.
Det var veldig kjekt å ha da jeg flyttet på hybel! Så det synes jeg er en fin ting i grunn, og kommer til å oppmuntre til det samme. For det er iallefall kjedelig å bruke penger på skinke ting.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat