Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-18, 01:20   #36
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva trenger førsteklassinger av klær?

Deler SFO garderobe med skolen? Det gjorde ikke vår SFO og derfor var det nødvendig å ha litt dobbelt opp av uteklær og innesko. SFO hadde mulighet til å hente fra skolens garderobe om det manglet noe, men var ikke mulig å hente i SFO sin garderobe i skoletiden. Jeg har ofte hatt skallbukser hengende, de funker til både regn og vanlig utetid. Og gummistøvler eller sherroxer. Av skifteklær er det nesten kun underdeler som går noe av, enten fordi man kan være uheldig og ikke nå på do i tide eller fordi man blir våt på sokker og nederst på stilongsen. Mye utetid på SFO, mindre på skolen ja. Men her hadde de tur med skolen en gang i uken. Mine har hatt vinterdresser eller todelt vintersett midt på vinteren, men da har det gjerne hengt på SFO. For oss har det gått greit med ullundertøy under klærne, skallbukse og en vinterjakke i friminuttene på skolen.

Her har de brukt innesko på skolen til gymmen, så det har vært ønsket at de sitter godt på foten og ikke crocs eller flip flopper. Mine har ofte hatt sånne sportssandaler fra keen som er først brukt om sommeren og så til innesko etterpå. De sitter godt på foten samtidig som de puster.

Mine har fått sånn liten sekk som kan festes til ranselen til å bruke til tursekk og har hatt med sitteunderlag, vannflaske/termos, en liten matboks og et par sokker i den når de har hatt tur.

Skriver under på det med at ting må være lettvint. Både når det gjelder klær, mat og utstyr. Det er en ganske brå overgang fra barnehage til skole i forhold til hvor mye hjelp de har mulighet til å gi og hvor mye en lærer som har ansvar for 25 stykker kan få med seg. Spisetiden kan også gå nokså raskt, så greit med matbokser som er lett å åpne og mat som man kommer raskt igang med å spise.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat