Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-17, 20:30   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofili

Jeg leste den, men må lese den flere ganger kjenner jeg for å få tak i alle detaljer.

Ang offentliggjøring av de pågrepne med navn og bilde, så er ikke det uvanlig i andre land. De pågrepne her er allerede "offentlige". Husker fra 22. juli angrepet - navn og bilde av gjerningsmannen var offentlig i andre land mange timer før norske medier offentliggjorde dette.

Hva tenker man om en slik sak. Jeg reagerte på hvordan VG's journalist konfronterte politimennene som i dag jobber med saken. Skal ALT i media/tabloidiseres uansett pris? Kunne VG's konfrontasjon ha ødelagt noe av etterforskningen? Har VG's journalister nok innsikt/kunnskap til å "blande"/"hacke" seg inn i en slik sak?

Jeg er imponert over hvordan politiet klarer å drive nettstedet videre etter å ha tatt bakmennene. Jeg tror videre drift av nettstedet er riktig for å kunne kartlegge flere brukere. Langt fra alle ble tatt og de som ikke er tatt har sikkert flyttet til et nytt nettverk. Men man fikk tatt en del og reddet en del barn, noe er bedre enn ingenting tenker jeg. Men når skal man sette strek? 11 måneder drift er lang tid.

Som sagt, det var mange momenter i artikkelen og jeg må lese den flere ganger for å få tak i alt.

Kan man trekke paralleller til Cappelen/Jensen saken?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 07-10-17 kl 20:39.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat