Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-18, 15:04   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeprosjekt for åtteåring

Nå høres det ut som at hun har god tålmodighet og kan litt allerede, men i alle fall, et tips for de som er helt nybegynnere og veldig unge er å strikke sommerfugler som dette (hentet fra internett), og henge dem opp under hverandre i et fiskesnøre, som en liten uro eller dekorasjon. De kan også sys som pynt på en lue e.l., og blir veldig fine hvis de strikkes i flerfarget garn. Fordelen er at de er så små at de ikke gir opp underveis, og får resultatet veldig kjapt. Og bestemødre synes det er helt supert å ha en slik barnebarnstrikket uro hengende ett eller annet sted i huset.



Det er mamma som har lært ungene her å strikke, og da har hun alltid startet med slike.

Ellers husker jeg at jeg selv strikket meg tøfler a la dette da jeg var barn, og jeg kan ikke ha vært stort eldre enn 8, for jeg husker hvor vi bodde. De var til og med stripete i flere farger på den delen som er glattstrikket foran på foten.



Ulempen med tøfler, selv om de er svært enkle å strikke, er at man må strikke en til, når man er ferdig med den første. Det er alltid en prøvelse å måtte strikke to av noe.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-10-18 kl 13:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat