Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-19, 12:28   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutter - overgang fra barne- til voksenstørrelser

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Voksenstørrelser til gutt er ikke like smale som voksenstørrelser til jente, tror jeg. Mine gutter var lange og tynne, og voksenstørrelser var altfor vide lenge. Så de brukte stort sett barnestørrelser så lenge de var lange nok, barnestørrelser går jo helt opp til 170 og muligens mer.
En tynn gutt på 158 vil svømme i de fleste klær i XS og S, tror jeg.

Når det gjelder strikkegensere så ville jeg strikket riktig barnestørrelse og lagt til ekstra lengde om det trengtes.

Takk. Dette var nyttig. Det er dette jeg også har tenkt.

Dameklær kjøpt på "ungdomsavdelingene" er virkelig smale i størrelsene. Jeg kan ikke handle samme størrelser der som jeg gjøre i butikker tilpasset min alder. (Jeg kjøper svært lite/ikke noe klær på slike ungdomsbutikker, altså, .... det hadde jo blitt "kleint" ... men det hender at jeg har prøvd noe.)

Men det dere sier er at det samme ikke er tilfelle for herreklær?

Da kan jeg heller strikke i str 12 år og legge inn noen ekstra cm på ermer og bole. Takk!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat