Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-20, 10:18   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Jeg har ei stor kiste som er arvegods fra farmors morsslekt. Oldemor hadde to, den ene fikk Telemark museum, den andre har jeg. Den er fra 1800-tallet en gang, 1850-ish tror jeg. Kista huser julepynt, så den er fullstendig brukendes, men står jo mye på stas da. Lite bruksslitasje.

Senga mannen min hadde da vi møttes i 1996, som da var noen år gammel, er i bruk som gjesteseng. De eldste møblene jeg har er fra jeg flyttet ut av studenthybelen og måtte ha egne møbler. Noe fra studietida var med meg en stund, men måtte etter hvert vike. Så det eldste jeg har er nok et vitrineskap i furu fra 1995. Det fikk en ansiktsløftning i 2000 da det ble beiset og lakket. Det ble kjøpt ganske mye andre møbler rundt 2000 som fikk samme behandling.

Vi har reparert noe, pusset opp noe annet, bland annet ved å beise eller trekke om stolseter eller annet. Spisestua og kjøkkenbordet er i samme serie og kan danne langbord til 18. Dette er så solid at det vil overleve det aller meste, i hvert fall oss.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat