Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-07, 12:08   #12
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elgstek! (hjelp!)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Troubleshooting: Lot du den hvile? Hadde du gnidd den inn med krydder i god tid? Brunet du den i smør?

Jeg ville ha stekt den på lavere varme, tror jeg.

jeg liker troubleshooting.

lot den hvile. på benken. i 20 minutter tror jeg. Surret den i panna før jeg stekte i ovnen ja,- til jeg fikk steikeskorpe, skal jeg tippe: tre-fire minutter.

Jeg hadde også surret steika med bacon slik jeg pleier å gjøre,-dette gjør den som regel mer saftig og gir god ekstra smak.

Kanskje jeg burde ha gnidd den inn i krydder litt før? Det gjorde jeg først på morgenen. Da hadde den ligget på kjølerommet i to dager og tinet der. Kan det vært årsaken,-altså opptiningen min?

Jeg heller mer mot dårlig kvalitet på kjøttet jeg. Vi fikk kjøttet fra en annen mann enn vi tidligere har fått fra.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat