Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-22, 17:25   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange gryter trenger man egentlig?

Jeg har også mange, og bruker alle. Har ikke som mål å ha mange gryter, så jeg har kvittet meg med noen. Jeg har mange fordi det er noen som er bedre enn andre, jeg har nemlig fått gryter i gave i årenes løp som kanskje ikke er verdens beste, men som har funket greit nok til sitt bruk. Og så har jeg kjøpt nye som jeg har vært veldig fornøyd med, og da har jeg gjerne kjøpt flere slike.

For meg er det viktig at de er lette å rengjøre. Det er slettes ikke alle. Og da mener jeg ikke bare inni gryta, men noen av dem får vann inni skruer og håndtak og det renner ut og i det hele tatt.

Har en på 13 liter til pinnekjøtt. Står i boden. Brukes aldri til noe annet, og jeg har begynt å ha pinnekjøttet i ovnen, så vi får se om jeg trenger den mer.

Så har jeg en stor og emaljert fra Le Creuset. Altfor tung og dårlig å steke i. Brukes sjelden. Jerngryta har jeg kvittet meg med.

Har stor sautépanne i tefal. Med lokk. Den er min favoritt. Stor å steke i, ingenting brenner seg fast, høye kanter og kan koke i den.

Så har jeg tre stekepanner. Kan kvitte meg med én, for jeg kjøpte nettopp ny (ONYX), og den ene er nokså dårlig.

Av vanlige gryter har jeg mange. Alt fra 1 liter til 5 liter. Har vurdert 8 liter, men trenger egentlig ikke mer enn 5 liter. Har noen med non stick/tefal og noen uten. Liker definitivt best med. Og liker lange håndtak bedre enn korte. Liker glasslokk bedre enn tette. ONYX har forresten en egen type belegg, vet ikke helt hva det er laget av. Gryter fra Ikea er ok, men jeg steker ikke ting i dem, det blir kun koking.

Det er egentlig ikke vits for meg å ha større gryter enn 26 cm, for det er vår største kokeplate. Men jeg har likevel noen på 28. Jeg foretrekker å lage mat i brede gryter framfor høye, selv om volumet er like stort. Men samtidig tar de brede mye større plass i oppvaskmaskinen.


Sist redigert av Hyacinth : 21-01-22 kl 17:30.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat