Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-18, 23:11   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Sånn helt seriøst, hva VET du om Cobberdogpelsen? Har du hatt mye omgang med flere Cobberdogs, eller lirer du bare av deg den dritten som spres av folk som ikke selv har erfaring med disse.

Jeg syns ofte det går mange rykter om forskjellige typer hunder. F.eks har jeg ofte hørt at pudler er veldig nervøse og litt vanskelige i gemyttet. Men de to Kongepudlene jeg kjenner er utrolig fine, trygge og stabile.

Jeg tenker derfor at hvis man skal mene noe om en hundetype, så bør man ha erfaring. Gjerne med flere individer.

Djiiz. Snakk om å ta av. Jeg har ganske mye erfaring med cobberdogs og andre doodler, faktisk. Noen av dem sliter faktisk veldig med pelsen, som tover/klør. Og det sier seg jo selv - når du blander ulike pelstyper så vet man ikke hva slags pels kullet får. Noen av dem får faktisk ulik pelskvalitet i samme kull. Jeg kjenner flere som ble lurt av Drøbak Hundehotell, og lovet en røytefri pels. Vel - en av dem røyter og stinker, en annen tover noe ekstremt, og en holder på å klø seg fordervet. En annen jeg kjenner gikk på en cobberdogsmell, ble lovet puddelegenskaper med unntak av at den skulle være roligere. Vel vel. Eieren sliter med å få kontroll på den hunden, gitt.


Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Så lenge tilbakemeldingen er "drit i å gå på en cobberdog/doodle", så tenker jeg at det er å spre dritt.

Du vet at det er et uttrykk, ikke sant? Det betyr altså ikke at man sprer drit når man bruker det.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Noe av poenget med dette prosjektet er jo å få stabilisert egenskapene til hundetypen, slik at man faktisk skal kunne vite hvilken pels hundene får.

Her sier du det jo selv! Det er et prosjekt, og de holder på å få stabilisert egenskapene. Det har de ikke klart ennå.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg vet at de som er motstandere av Cobberdogs (og som insisterer på å kalle dem doodler) ...

Det er faktisk doodler. De er blandet med puddel.

Og jeg har ingen steder uttalt meg om at "cobberdogs" eller andre doodler ikke kan være snille og gode hunder. Men kom ikke og påstå at det er en rase, og selg det inn med egenskaper det ikke kan garanteres for. Og måten Drøbak Hundehotell driver på er spekulativ. Selv om du sikkert har en fin hund.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat