Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-06, 00:53   #63
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tror ikke du lyver altså, langt ifra, men jeg synes forskjellen i antall treff var veldig påfallende. Det var derfor jeg lurte.

Spørsmålet er vel heller, hva er gjengs bruk av ordet? Jeg sier jo "jeg har vondt i hodet", selv om jeg kanskje har vondt i hjernebarken for alt jeg vet. Jeg ville ikke dermed sagt at det er feil å si at man har vondt i hodet bare fordi man ikke har spesifisert det mer i detalj. Hvis du skjønner hva jeg mener (føler at jeg virkelig ikke klarer å forklare meg her).

Jeg har Samlagets norsk medisinsk ordbok, og der står det om spinalpunksjon at "det kan også kalles ryggmargsprøve". Bare sånn apropos.


Du forklarer deg utmerket du, jeg skjønner veldig godt hva du mener, og poengene dine er gode de.

Kanskje blir det sånn om noen år at det er "ryggmargsprøve" som nettopp ER det ordet "alle" bruker i dagligtale, inklusive leger... det hadde jo ikke blitt første gang i så tilfelle, det er vel slik språket utvikler seg *IKKE lingvist*

Men enn så lenge så benytter jeg meg enhver anledning til å korrigere og pirke og pekefingre og all verden . For ryggmargsprøve er ikke noen prosedyre; man tar aldri prøve av ryggmargen. Kun væsken.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat