Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-18, 16:56   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med nordmenn og hytta

Jeg vet ikke om de har det i Somalia, med i sørlige Afrika har mange en "cattle post". Det er typisk land som tilhører stammen din, hvor du har en liten hytte og kanskje noen husdyr. Dit reiser man i helgene og i ferier og henger med familien. Det er ganske likt norsk hyttekultur faktisk. Man reiser på landet til et sted med enklere standard, tilbringer tid i naturen og med familien.

Jeg tror jeg har en romantisk idé om at jeg er et hyttemenneske, mer enn jeg faktisk er det. Jeg trives ikke så godt med veldig innholdsløse dager, og kjeder meg lett. Samtidig er jeg ikke særlig glad i vedlikehold og har valgt vekk hus til fordel for leilighet delvis på grunn av det. Vi har en hytte nå, men jeg merker at vi velger den bort til fordel for turer til andre byer. Vi skal si opp kontrakten på denne (åremål), og vi har fundert mye på om vi skal skaffe oss en ny. I utganspunktet har jeg tenkt at vi skulle det, men nå er jeg usikker. Jeg liker å være steder jeg ikke er avhengig av bil, og jeg liker at det er et kulturtilbud og andre ting i nærheten der man kan møte folk. Samtidig savner jeg å kunne gå ut og ha en villere naturopplevelse rett utenfor døra.

Om vi skulle hatt en hytte må den være i et annet land, og nær et tettsted tror jeg. Vi vurderer kolonihage, men jeg er faktisk litt i tvil om det også. Er det egentlig så stas å sitte i en hage 20 minutter unna der man bor?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat