Tråd: Hamster
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-10, 13:56   #1
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hamster

Etter mye mas og ønske om husdyr fra 3 i familien, og sterkt ønske om ikke å anskaffe husdyr fra 1 i familien, har vi landet på hamster. Ulempen er selvsagt at man ikke kan kose med hamsteren, men ellers ser jeg en god del fordeler:

  • Den klarer seg uten all verdens stell
  • Man trenger bare en
  • Den virker morsom å observere
  • Barna "har et dyr" med alt det positive det innebærer av ansvarslæring og kjærlighet
  • Den har ikke vemmelig hale
  • Den lever ikke så lenge
  • Jeg mistenker at dyret fort kan miste nyhetens interesse for barna, spesielt etter å ha sett tantebarna mine forsømme marsvinene sine etter 2-3 uker. Jeg tenker det er verre å ikke kunne kose de første ukene, enn å la være å kose et dyr som har behov for det, de siste 7 årene av dens liv.
Vi har kjøpt hamsterbok og er selvsagt innstilt på å legge tilrette for de beste livsvilkår for den lille tassen. Bortsett fra dette med at vi ikke kan kose intenst med dyret, tror jeg det passer oss bra.

Noen synspunkter, innspill eller erfaringer å dele?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat