Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-19, 16:35   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Er det en allmenn forståelse at Høyesterett lar seg farge og påvirke? Vil det si at de selvsagt hadde ment noe annet hvis det var et rødgrønt flertall? Jeg har alltid sett på Høyesterett som de som ser det virkelig store bildet, og hvor jeg stoler ekstra på avgjørelsene. Selv når de er uenige med meg.

Litt usikker hva du mener? Høyesterett avgjør jo ikke saker, de behandler domsavsigelser i lavere rettsinstanser. Og de kommer inn ved nye saker og saker hvor ting er uklart (viktig at nye saker gies en tydelig retning. Noe er ikke nødvendig feks er det et hiarki ang. lover, forordninger etc hvor det er regulert hva som skal vektes)

Jeg mener ikke at det hadde vært anderledes med rødgrønt flertall - Grete Faremo kjørte like hardt da AP satt i posisjon.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat