Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-14, 21:09   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.878
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en hvitvin

Jeg tipper problemet ditt med chablis er at den har veldig mye syre fordi området ligger så langt nord, uten mildnende elementer. Tyske rieslinger har jo også kjempemasse syre av samme grunn, men de har nesten alltid også en balanserende sødme – det er frukt og blomster i tillegg til den skarpe syren. Men chablis har ikke det i særlig grad, og den har heller ikke eikepreg som mye annen chardonnay typisk blir utstyrt med. Så man må nesten like skarp syre pluss den mineralske, sjøaktige smaken som chablis typisk har.

Har aldri helt klart å finne en soave jeg har likt, så der har jeg ikke noe å bidra med.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat