Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-17, 08:22   #109
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mens jeg, trådstarter, har vært i konfirmasjon i helgen, og har etter beste evne forsøkt å fortelle PotensiellKonfirmant2020 hvor meningsløst jeg synes dette ritet er. Hun skal få lov til å konfirmere seg hvis dette er viktig for henne, men jeg forventer en ganske god argumentasjon på hvorfor dette er noe hun ønsker å gjøre.

En gang for lenge siden var konfirmasjonen en overgang fra å være barn til å bli voksen. Nå synes jeg det har utviklet seg til en forbruksfest.

Kanskje riten som rite isolert sett, viss ein legg den gamle betydninga i det, men meiner du verkeleg at dei ikkje får med seg NOKO verdifullt på vegen mot riten? Med tanke på å møte nye venner, vere saman på leirer og andre ting, få ei god opplæring i etikk og evt tro, enten det no er i kirka eller i humanetisk regi?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv