Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-12, 18:24   #43
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Nei jeg hadde ikke syntes det var greit, dette må dere ta opp. Dersom bhg ikke forstår at dere ikke ønsker at de skal dele ut, hva kan dere finne på slik at gutten spiser? Sende med grøt? Spiser han det da? Kan du sende med rismelk siden jus var ikke lov?

Ja han spiser grøt ennå og den forrige barnehagen ga han det. Men jeg tror ikke han spiser det noe særlig mer enn brød egentlig. Han spiser godt til lunsj nå visstnok og godt til kvelds, så jeg tror han får i seg det han trenger. Skal kontrollveies når skolen starter igjen.
Jeg skal snakke med pedleder ordentlig imorgen, fikk litt småsjokk idag og klarte ikke reagere. Var i tillegg hundre mennesker rundt meg der og jeg vil ha ting i ordentlige former. Så får de bare godta at så lenge de ikke har restriksjoner på hva matboksen skal inneholde- og jeg ser virkelig ikke at de kan nekte han en boks full av grønnsaker eller frukt og ha gode begrunnelser for det- så får han med seg det han er vant til å ha til ettermiddagsmat. Som sagt så blir det et mellommåltid før middag/kvelds.
Når det gjelder melken så har jeg ikke orket engasjere meg i det. Vi fikk tillatelse til å ha med juice til eldste sønn fordi han ikke drakk melk og laktoseredusert melk til mellomste sønn fordi han ikke tålte melk, men det ble stor oppstandelse. Begge er laktoseintolerante. Minsten er visst ikke det, men liker ikke melk for det. Og så lenge det ikke er medisinske årsaker til slikt _tror_ jeg ikke de godtar alternativ drikke. Det kan jo hende alle andre slutter like melk også... Det var faktisk en begrunnelse jeg fikk for noen år siden, men helsesøster og jeg gjorde en stor kampanje for å få barnehagen til å innse at barn ikke nødvendigvis trenger melk eller MÅ ha det, og at noen faktisk ikke liker det.. Men det er en helt annen diskusjon som jeg ikke er videre interessert i å ta med dem. Han får drikke vann mens han er der. Skader ikke det. Får jo så mye godt i matboksen sin som veier opp

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat