Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-14, 10:34   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.820
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyktningestrømmen over Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Prøver vi egentlig å hjelpe, eller betaler vi "avlat" for å dempe egen dårlig samvittighet?

Det kommer vel kanskje an på øyet som ser. En studiekamerat av meg reiste ut for Leger uten grenser, selv om han ikke er lege, de har jo bruk for andre også. Jeg kan ikke gjøre det, jeg har en familie å ta vare på, men jeg kan gi penger, sånn at han og andre som han kan dra og gjøre en forskjell. Vi har to fadderbarn hos SOS barnebyer. Det har jeg hatt i over 20 år nå og jeg har sett noen unger vokse opp og forlate barnebyen, ferdig utdannet og med muligheter for et godt liv for seg og sine. Jeg kan ikke hjelpe alle, men for de menneskene har jeg i hvert fall kunnet gjøre en forskjell.

Det er helt fryktelig at folk lever under så fæle forhold at de risikerer livet for å få det bedre. Mye av det handler om politikk. Mange av landene flyktningene kommer fra har korrupte politiske systemer og grådige ledere som undertrykker folket sitt. Her må det politisk press til, ikke penger fra oss, avlat eller ikke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat