Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-23, 14:56   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut hytta - hva må man tenke på?

Vi leier ut hytta vår, på airbnb, og vi har skrudd på slik at vi må godkjenne alle som spør om å få leie. Dette både for å sile, men mest for at vi ønsker å bruke hytta masse selv, så det må passe for oss, og jeg vil slippe å planlegge.

Jeg har noen tips i tillegg til det som står her: jeg har en perm med informasjon, og den samme informasjonen har jeg også på pdf og jeg sender den på mail til folk før de skal komme.

I tillegg til det så har jeg et «utsjekks-ark» som alle skal fylle ut/krysse av, som jeg ha printet ut. Der har jeg samlet alt som er viktig de MÅ huske og for å unngå misforståelser.

Du kunne jo der f.eks skrevet «har du husket å: sette alle bøker dere har lånt tilbake i bokhylla? Andre ting vi har er: - kastet søppelet, lukket vinduer, vaske alle bad, støvsuge alle rom osv. Vi har det slik at folk må vaske selv, og det er fordi det ikke fins noe vaskeservice her, da måtte vi vasket selv. Det har gått veldig fint, men vi leier ikke ut mye (2-3 ganger hver sesong), og aldri flere gjester rett etterhverandre osv.

Vi har både sengetøy og håndkler inkludert, og jeg pleier legge på sengetøy til alle sengene selv, og så får de beskjed om å ta av det de har brukt og legge det ned på badet (det står i den utsjekk-lista). Utlendinger (!) er ikke like vant med norsk sengetøy-rutine har vi erfart, så det er like greit å ordne det selv syns jeg da. Vi ha minimum 3 netter, fordi vi leier ut sjeldent så er det en rimelig stor jobb å rydde og vaske opp etter oss selv før det kommer gjester.

I den pdf-permen så har jeg ramset opp steder man kan leie båt, kjøpe mat, take-away, bussruter, telefon til nødnummer osv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat