Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-24, 18:58   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det var litt av en konklusjon. Selvfølgelig er den både reell og viktig. Å få IV i et fag medfører at man ikke har rett til å ta det opp igjen uten å betale og at eventuell eksamen blir annulert, uavhengig av karakter. Det er mye bedre å få 1 enn IV, og det er derfor varselet er viktig. Da vet man at man MÅ møte på fremtidige vurderinger.

Ja, jeg forstår jo det, i de tilfellene hvor det faktisk er fare for ikke å få vurdering (og jeg vet hva det vi si å få IV i et fag altså ). Det jeg mente er at en melding der det står at for å få vurdering må man kontakte lærer for å avtale noe som allerede er avtalt, i et fag der svært mange andre vurderingssituasjoner er gjennomført, ikke er reell. Nei, det er ikke en reell fare for ikke å få vurdering, verken i det tilfellet, eller noen av de andre tilfellene vi fikk varsel om den uka. Det er en automatisert utsending av et standardbrev, som har praktisk funksjon for avsenderen, ikke mottakeren. I vår tilfelle.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Så klart det er standardisert. Regner med at fylket deres bruker Visma inSchool; alt skjer der, og alt lærer gjør er å velge fag og navn fra en droppmeny og trykke send.

Ja, det er nettopp det jeg sier at jeg regnet med. Jeg antok at det var en standardtekst, og fikk det bekreftet. Heldigvis vil jeg si, for ellers hadde jo innholdet i brevet i alle fall ikke gitt mening. Så jeg mener ikke at læreren skal skrive individuelle brev til hver og en, selvsagt må det lages standardbrev. Jeg mener at man kanskje kan vurdere om det er nødvendig å sende ut brev i det hele tatt, i absolutt alle disse tilfellene. Det er ikke særlig nyttig for mottakerens (og dennes foresattes) del. Det mister fort sin funksjon når det ikke egentlig er fare for å miste vurdering, det er bare noe som står i standardbrevet, som sendes ut hver gang man er syk på en prøve, uansett vurderingsgrunnlag eller ikke. Men jeg skjønner at det er nødvendig for lærerens del, for å være sikker på å ha gjort alt riktig, så det forstår jeg.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-03-24 kl 19:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat