Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-17, 08:32   #31
Reiselyst
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 33
Reiselyst har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Floksas California-tråd

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Tenkte det var praktisk å hente ut leiebilen der

Jammen sparte vi ikke litt penger også. Er billigere å fly til Oakland en til Fort Lauderdale.

Mange fine tips her. Pussig at det ble lettere når jeg fikk avklart med meg selv hvor vi skulle.

He he

Veldig enkelt og praktisk å hente ut en en leiebil i Fort Lauderdale og prisene på leiebil er også veldig mye lavere i Florida. Men kanskje litt langt å kjøre 5000 km derfra til Granite Bay.... fra San Francisco eller Oakland tar det rundt 2 timer.

Vet ikke hvor mye dere har tenkt å kjøre eller hvor gammel barna er men med utgangspunkt at dere skal besøke slekt i Granite Bay hadde jeg nok vurdert følgende:

  • Få med noen dager i San Francisco. Flott by men dessverre ganske stive priser på hotell.
  • Reis ned langs Highway 1 til Los Angeles. Om dere reiser med barn kan det være greit å ha Anaheim (der hvor Disneyland ligger) som utgangspunkt og heller ta noen turer inn til Los Angeles derfra. Tar for eksempel en time å kjøre til Hollywood og hotellpriser er mye lavere i Anaheim. Finner en del fornuftige hoteller med familierom og basseng rundt Disneyland. Selve Los Angeles er ikke min favoritt så der er jeg ganske enig med Polyanna.
  • Fortsett videre ned til Carlsbad. Er en fin by ved kysten hvor du finner Legoland, strender og outlet til mor Også kort vei til San Diego med en flott zoo.
  • Går også an å kjøre til Las Vegas og Grand Canyon men da er det straks litt mere kjøring involvert som jeg personlig hadde unngått om barna er små.
  • Å dra gjennom Death Valley og Yosemite som Polyanna anbefaler er fint men kranglete på denne tiden av året da Tioga passet gjennom Yosemite fortsatt er vinterstengt (ligger i 3000 meters høyde). Så man må kjøre rundt.

Leiebil bør du kunne få fra rundt kr 2500 per uke og oppover for en stor SUV eller minibuss om du er tidlig ute med bestilling. Da har du grei plass til en familie på 4 (står jo ikke hvor mange dere er).


Sist redigert av Skilpadda : 09-03-18 kl 21:06. Årsak: fjernet lenke til blogg
Reiselyst er ikke aktiv   Svar med sitat